Tuesday 15 November 2016

Filled Under:

GAMBAR BABY BUMP CHE TA TERBARU !!! TAHNIAH CHE TA DAN ZAIN. WOW. BUKAN RAHSIA LAGI !!!!!!


Sekejap sahaja umur anak pertama pasangan Zain Saidin dan Rozita Che Wan iaitu Aaisyah Dhia Rana sudah memasuki usia 2 tahun.  Ramai yang bertanya, adakah pasangan ini tidak mahu menambah zuriat bersama?

Menurut Zain, beliau sememangnya mempunyai hasrat untuk menimang cahaya mata kedua bersama Che Ta tetapi dalam zaman ekonomi yang sedang meleset, niatnya itu harus ditangguhkan dahulu. Zain mahu mengukuhkan kewangannya terlebih dahulu kerana ingin merancang masa depan anak. Namun, beliau tidak menolak sekiranya diberikan rezeki untuk menimang lagi cahaya mata dalam masa terdekat.


Memiliki anak yang ramai memang seronok tapi memandangkan keadaan ekonomi yang semakin mencabar, perancangan untuk zuriat seterusnya wajar dipertimbangkan.
Saya juga mempunyai sasaran untuk mengukuhkan kewangan keluarga iaitu sekitar lima angka, sekiranya ia tercapai barulah saya akan fikir untuk perancangan yang seterusnya. Tapi kalau sudah ketentuan dikurniakan zuriat kedua dalam waktu terdekat, saya terima dan bersyukur.



Berbicara mengenai isu cukai tertunggak Che Ta yang mendapat perhatian ramai, Zain memberitahu segalanya sudah selesai dengan pihak LHDN. Walaubagaimanapun, lumrah hidup sebagai seorang selebriti, hal itu sengaja diperbesarkan sesetengah pihak tanpa mengetahui perkara sebenar.
Saya anggap penyebar cerita yang aneh-aneh mengenai cukai itu adalah pengecut dan tak ada kerja. Saya yakin kalau ajak bersemuka mesti tak berani.  Tapi itulah sikap si ‘keyboard warrior’ yang suka baling batu sembunyi tangan, saya dah lali dan malas nak layan orang yang tiada adab.


Memang sukar untuk mempunyai anak ramai lebih-lebih lagi dengan semua harga barang naik sekarang ini. Namun, anak juga  sebenarnya pembawa rezeki dan InshaAllah segalanya akan dipermudahkan saat mereka lahir nanti.  Memang ia satu perkara yang kita tidak boleh jangka. Betul tak?




0 comments:

Post a Comment